10.7.14

cinque terre

Portofno- Ssnta Margherita duraklarımızdan sonra yeni yolculuğumuz Cinque Terre'ye. Deniz kenarında, sarp kayalıklara kurulan minicik, renkli, masal gibi köyler. Bizi gerçekten büyülediler bakalım siz de bizim kadar begenecek misiniz:)
Santa Margherita'dan kalkan ring turlarla beş köyü tekneyle ya da trenle gezebiliyorsunuz. Biz o sabah bir aksilik yaşadık ve kiraladığımızn aracın aküsü bitti. Tamir edilen aracımızn 1 saat çalışır kalması gerekiyordu biz de ilk köye kadar araçla gidip sonra tren ya da tekneyle diğer köylere geceriz dedik. Araba yolculuğu düşündüğümüzden daha zevkli oldu. Ama boyle virajlı yollar görmemişsinizdir. Tek arabanın gecebileciği aşagısı ucurum yollarda s çizerek ilerliyorsunuz ve 10 km yi yarım saatte alabiliyorsunuz. Biz mecbur kaldığımız için yaptık ve ama köyleri dağlardan görme şansı yakalamış olduk. Tabi bu yolda harcanan zaman da demek ayrı. kısıtlı vakitte tavsiye etmiyorum o yüzden.
Neyse biz vaktimiz de az olduğu için 3 köy gezmeyi planladık.( 2 yapabildik ayrı:P) Ve ilk olarak arabayla direkt Vernazza'ya gittik. Bu beş köyün en güzeli o.

Vernazza'da sokaklarında küçük yürüyüş , ardından marinananın en ucundaki restauranda pizza yedik, ( cok acık ondan da olabilir ama pizza cook güzel geldi bize) Dönüşte elimize dondurmalarımızı alıp köyü bir de tepeden görmek için köyleri birbirine bağlayan yürüyüş patikasına cıktık. ( köyleri yürüyerek de geziyorlar ama ciddi bir kilometreden bahsediyoruz pek turistik geziye uygun değil bence:)  Yukardaki ve aşağıdaki kareler bu patika üzerinden cekildiler..
Bu köyden once Manarolaya sonra Riommaggioreye gececektik ama ilk koyde cok vakit gecirince sadece riommagioreye gidebildik. Marinadan bir tekneyle anlaştık. Bizi 50 euroya goturup yarım saat bekleyip 10 euroya geri getirdi. 6 kişi olunca cok karlı bir alısveriş oldu. boylece koyleri denizden de gormus olduk. Bunu vaktiniz varsa once Manarolaya orda yarım saat kalıp sonra Riommagioreye gecip de yapabilirsiniz. Manarolayı da da denizden gördük deyip içimizi rahatlatıp devam ettik.
Riomaggiore'de Lila moonlight Ayln ile bulustuk. Teyzesin evi orda olduğu için ziayeretini bizim gideceğimiz güne denk getirmişti (ne teyze evleri var di mi:) Riomaggiorenin ozellikle amarikalı turistlerin ilgisi cektiğinden bahsetti bize…
koyden yine Vernazza 'ya dönüp ordan arabayla direkt Fransa'ya Nice'e gectik. Bir sonraki gezi yazım Nice yani:)
Şimdi fotoğraflarla gezelim bu güzel köyleri:))

Portofinodan giderken ilk koy olan Monterosso al Mare'ye ugramadık. Ama denize girmek için uygun bir köymüş…

Vernazza'ya giderken Monterosso görüntüsü..

Marinaya cıkan yol...

Marinadan Vernazza

Vernazza'daki tren istasyonu.. koyleri trenle gezmek en cok tercih edilen yollardan biri. Köylere trenle gidip tekneyle donmek hem karadan hem denizden gormek için iyi bir secenek gibi…

Vernazzadaki sarp kayalıklardan arkadaki koya acılan bir mağara.

Ve bu mağaranın üzerinde, tepedeki evler..

Vernazza'yı Monterosso'ya bağlayan yürüş patikasına cıkarken. (Vernazzayı yukardan görmek için)

Ve işte ulaşınca boylesine bir manzara karşılıyoe sizi:)

Ve tekneyle Vernazza'dan ayrılıyoruz…

İşte bu da vakit olmadığı için ugrayamadığımız Manarola..

Ve Riomaggiore..
Tatlı Aylinimiz bizi marina'da karşıladı:)

Teyzesinin evi de su kırmızı ev:) daha güzeli de yok zaten( aylin teyzene ziyarete gidelim mi gene:P)

Bir önceki gezi yazısı için buraya.. Portofino ...

6 comments:

1. Renkli evler, renkli kayıklar... rüya gibi bir yer. Gezinin başında aksilik yaşasanız dahi sonunda çok güzel yerlere gitmişsiniz ;)

ReplyDelete
  2. Bu güzel fotoğraflar için teşekkürler. Haika bir post olmuş.

3. sakin sakin okudum, resimlerde kayboldum.. Ne guzel yaptiniz buralari gormekle.. Ben bu 5 koyde bir tatilimi gecirmeye kesin kararliydim simdi cok daha fazla eminim.. Genis genis havadan karadan denizden daglarin tepesinden.. her noktadan yasarim umarim.. Tesekkurler prenses..

4. Beautiful pictures !! <3

Thanks for your comment on my blog :) xx

ReplyDelete
  5. Aysuncum dun bu postu kastettin sanirim, evet bunu kacirmisim. Cok guzel anlatmissin fotolarla tuyolarla, ellerine saglik. Ya yine gelin, birlikte yemek de yiyelim, aperitivo yapalim, kayalardan denize atlayalim. Vernazza da denize girdim gecen abimlerle gidince, sizinle birlikte yapsaydik ne saklaban kareler cekerdik : )

6. Masal gibi bir yer... Bayıldım!