22.7.11

3 GÜNLÜK BURGAS

Bugaristandan döndük... Kayranın passport işlemlerini yaptık. İlk passport olduğu için 1 ay sonra teslim edecekler, onu da annem alıp getirecek... Yolculuk çok kolay olmadı. Kayra araba koltuğunda uzun oturmaktan hiç hoşlanmıyori epey huysuzluk yaptı, ağladı. Nasıl alışacak bilmem.

Burgas'da 3 gün kaldık ve malesef pek fotoğraf çekemdim.
Cumartesi akşam ordaydık, o gece eğlenmeye çıktık.  Burgas'a bağlı Slınçev Brag (sunny beach) te bir clube gittik Oranın en gözde mekanıymış. Bizim buraların reinası gibi diyelim. Unluler futbolcular herkes orda. Deniz kenarında, gündüzleri beach, akşam club , Cacao Beach denen yerde. Orda 4-5 tane mekan var , hepsi ayrı tarzlarda. Bizim gittiğimiz bedroom beach isimli club'tı. Ama ne club. Kızları görmelisiniz hepsi kokoş. En şık elbiseler, saçlar yapılı, kızlar bi de taş gibi olunca nereye geldik dedim. Beylere sahip çıkmak lazım aman yalnız göndermeyin;)

Pazar günü de Deniz yapalım dedik ve kavatsi denen bir yere gittik. Burgasın sahilleri cok güzel olsada denizi cok dalgalıdır. Bu koy ise  göl gibi , dalgasız berrak bir denizi var.  Adını unuttuğum bir beache gittik. Çok ama çok sevdim, giderseniz tavsiye ederim...Akşam yemeği Şehir mekezindeki favori restoranımızda yedik, Amstel. Çok zengin bir menüsü var. Ama ben en cok starterları ve side dishlerini seviyorum. Ana yemeğe yer kalmıyor.

Pazartesi evrak işleriyle uğraştık, günün kalanında, burgasda morska gradina ( deniz parkı) da yürüyüş yaptık. Hava o kadar sıcaktıki anlatamam. Evde klima bozulmuş, dışarısı yanıyor, sahil eser diye parka gittik ama hiç de oyle değil. Akşam 5 civarı olmasına rağmen. Park harika. tüm sahil boyunca uzanıyor. tüm bebek arabaları orda. Ha oralara giderseniz menekşeli dondurma yemeyi unutmayın. Temenuşkalı yani:).  Snunda attık kendimizi oranın tek avm'sine. Ohhh çektik gerçekten sonra da Burgazda yemek yemeği en cok sevdiğimiz 2. yer olan Fancy'ye gittik. Bir gün daha bitti..

Salı eve dönüş:(

Sozopol

Mekanı cok sevim, müzikleri de cok güzeldi...

Bulgaristanda Patates kızartması peynirle servis edilir (kartofi sıs sirene). Ve ben buna aşığım, yanına da karpuz, tüm yaz başka birşey yemesem olur:)

Pazar gittiğimiz kavatsideki beach.

Burgas merkezi. Alışveriş için süper. Çoğu tekstil ürünü türk malı tabi ama farklı şeyler bulmak adına iyi bir fikir..

Deniz şehri olduğu için center da bile bikiniyle gezseniz umursanmaz...
 Deniz parkının sonunda deniz...
 parkta gezmek için iyi bir yol...
 ufukta ağaçların arasında masmavi deniz..

Parktan karşıya geçince yürüyerek centera ulaşabilirsiniz.

Peki Burgas'a nasıl gidilir??
Önce Bulgaristan vizesi alınır( shengene uye değil BG) Sonra Kırklareli Üzerinden Dereköy Hudut  kapısından çıkılır. Arabayla 2 saat. Yollar muhteşem. Sınırı geçtikten sonra burgas 1 saat. BG nin yolları çok güzel değil ayrı. Eğer  eğlence arıyorsanız, Sunny beach, tarihi bir yer de görelim diyorsanız  sunny beache cok yakın olan nessebar adası, artık yarım ada bir yolla birleştirmişler:)

Nesebara bu sefer gitmedik, gecen yıl hamileyken gitmiştik 1-2 foto ekleyeyim..Burası içinde onlarca kilise olan ahsap tarihi evleriyle unlu bir ada. Daracık arnavut kaldırımı sokakları cafeler ve sokak satıcılarıyla dolu tam tatillik bir mekan.

son 3 fotoğraf internetten...

30 comments:

1. hoş geldiinn:) ama ben senin yüzünden bulgaristanı ve burgası merak ettim ciddi ciddi:)

ReplyDelete
  2. ne kadar güzel bir şehirmiş yahu!görmediğim bir yer ama sayende bayaa bir bilgi sahibi oldum, blogların en güzel yanı bu galiba... gitmeden az-çok bilgi sahibi olabiliyorsun..... fotoğraflar süper, özellikle beach fotoğrafları kanımı kaynattı sekerim, öpüyorum çok ....

3. canımmm eşimden dolayı zaten bir merakım vardı,şimdi iyice arttı:)) sayende birçok yeri hakkında fikir sahibi oldum teşekkür ederim...sanırım ilk gidilecekler listesinde bu aradaaaaaaaaaa o minik solucanının yumuk yumuk bacaklarını ayrı,o çorablarını-papilerini ayrı yerim...:))) nasıl tatlı birşeydir bu yahuu maşşallah,ALLAH NAZARLARDAN SAKLASIN.öpüldün cacoman sevgiciklerle

4. hayat güzel, cnm bence güzel bir tatil alternatifi, ozellikle yakın olduğu için..

gözde, aynen cnm, ben de bloglardan en cok bir yere gideceksem faydalanıyorum, kişisel fikirler cok onemli..

pembe bakteri, umarım gitme fırsatı bulursunuz, ozaman mutlaka bana haber ver daha detaylı yazarım sana...

SWL, cnm senin mesajın kayboldu ama ben burdan tesekkur ederim..

5. fotograflar cok guzel, burgas'i iyice merak ettim simdi

6. çok güzel bir yermiş sayende tanımış olduk :)) üstelik çok da yakınmış, gidilip görülcek yerler listesine eklendi :)) bu arada bebişle çok tatlı görünüyorsunuz maşallah :)

7. kayra çok tatlı maşallah ona =)ben de çok merak ediyorum bulgaristanı gerçekten güzel bir yermiş sayende daha yakından tanıdımm

ReplyDelete
  8. fotoğrafların, paylaşımların o kadar güzel ki gidip gelmiş kadar oldum :)

Emeğin için kocamaaaan teşekkürler!

kombinlerin, oğluşun hepsi çok başarılı :p O bacakları tam ısırılası bir şey, maşallah, Allah nazarlardan korusun ikinizi de!:)

xo

www.heelsaremydrugs.blogspot.com

ReplyDelete
  9. Benim anne tarafim Bulgaristanlidir.Büyükbabamlar cok eski gelenlerden,cok severim o yüzden.Ama Sofia benim icin tam bir hayalkirikligi olmustu,Burgas a gitmedim sayende gördüm cok begendim,yolumuz düserse mutlaka ugrariz.

10. fotoğraflar harika! her birini incelerken insan gitmiş kadar oluyor.
    ama ben en çok ilk fotoyu beğendim o nasıl bir yakışıklı öyle maşallah :)

11. resimler cok güzel canim, paylasim icin tskler <3

sari flip floplarin gözümden kacmadiiii :D

sevgiler
    civciv

ReplyDelete
  12. canıııım ben senin oğlunun o tombiş bacaklarını ısırabilir miyiiim :) ne güzel bi tatilmiş işlerinizi de halletmişsiniz bak hem ziyaret hem ticaret gibi olmuş :D çok beğendim çok özendim oralara inşallah bir gün biz de gideriz.

13. Ne güzel bir yermiş,fotoğraflar harika.

Allah bağışlasın küçük adam çook tatlı.Sen de çok hoş görünüyorsun.

ReplyDelete
  14. Ne güzel anlatmışsın canım ve çok güzel kareler olmuş.Ben hiç gitmedim geldikten sonra,çok istememe rağmen çevremdekiler öyle olusuz şeylerden bahsediyorlar ki gitmekten soğuyorum.Ama bunları bu şekilde görmek beni yeniden heveslendirdi.Oğluşunun o tatlı,pamuk bacaklarını öperim ;) Sevgiler..

15. Çok şirin bir yermiş, fotolarla gezmiş gibi olduk:)

ReplyDelete
  16. lulu, meraklandırdıysam süper:)

gök,yakın olması iyi bir gezi alternatifi yapmalı bence orayı..

tubitos, sağol cnm, gitmesi cok kolay hem de yakın...

heels are my drugs, beğenmene cok sevindim, cok sağol cnm, amin..

ReplyDelete
  17. bütü, aa hemşeri sayılırız yani, sofiya cok kucukken gittim bilmiyorum pek, ama oralar bizim turkiyemiz gibi değil, buralar tek o kesin...

ceyiz kız,hihi sağol cnm:)

civciv, ayy evet cok seviyorum onlarııı..

hamide, ısırmasan daha iyi:) evet hem gezdik hem işlerimi hallettik, inşallah gitme fırsatınız olur..

ReplyDelete
  18. followupfashion, güzel yerler gercekten, gormek lazım...
    kayram adına da tesekkurler...

aktuelmoda, bence gidip gormekte fayda var, kendi kararını kendin vermiş olursun, onemli olan doğru yere gitmek..

Bir alışverişkoliğin itiafları, sevindim beğenmene..

ReplyDelete
  19. Resimler guzel, yemekler guzel. blogun cok guzel!

20. Hoşgeldin, sayende merakım biraz azaldı :) Teşekkürler..

21. evy, teşekkürler...

Siu, cnm cok fotoğrafla donemedim ama gene de azıcık anlatabildiysem ne mutlu...

22. canım bizleride seninle beraber gezdirdiğin için teşekkürler :))
    ufaklık ne kadar büyümüş maşallah,çok şeker :)

ReplyDelete
  23. rebel, blogumu ziyaret edip benimle birlikte gezdiğiniz için ben tesekkur ederim;)

24. 3 kuşaktır İstanbul'lu olup aslen göçmen kızı (Bulgaristan) olarak görmüş oldum sayende :) pek hoşmuş :))

25. bahar,göcmen kızı, gidersin de inşallah..

ReplyDelete
  26. çok güzel bir yere benziyor gerçekten, fotoğraflar da çok güzel (son 3 foto en güzelleri -şaka şaka! :)))
    üzeri baskılı elbisene bayıldım canım, çok orijinal bir parça, çok yakışmış..

bu arada, forum istanbul'daki earth cafe'de yemek yemiştik, kızarmış patatesi bir kürek içinde ve üzerinde peynirle servis etmişlerdi, çok lezzetli olmuştu..
    onlar da mı bulgaristan göçmeni acaba?? :P

ReplyDelete
  27. demek son 3 resim en güzel peki oyle olsun, patates ve peynir kesfededen Allah razı olsun:)

o elbiseyi hamileyken cok giyidim, orda da hamileyim zaten:)

28. burgas güzel kasaba ama bence bulgaristanın tatil cenneti varna bence ama bir daha gidişimde sunny beach e gitcem kısmetse tavsiyen üzerine teşekkürler...

ReplyDelete
  29. sunny beach e tatil için gitmek istiyorum.nasıl bı yer oldugunu bılıyorsanız benımle paylasırmısınız?

30. sunny beach e tatil için gitmek istiyorum.nasıl bı yer oldugunu bılıyorsanız benımle paylasırmısınız?